بسیار از فعالان کسب و کار ممکن است در متون بازاریابی خود (شامل صفحه محصول، متن ایمیل، نامه، تبلیغات متنی و یا حتی فایل های صوتی و ویدئویی معرفی و …) بخواهند جنبهها مثبت محصولات یا خدمات خود را معرفی کنند تا از این طریق مردم را به خرید ترغیب کنند. این رویکرد درست است، اما اصولاً بسیار نمی دانند که برای موفقیت باید به چه نکاتی اشاره کنند!
در بهترین حالت ممکن است آنها برخی از بارزترین ویژگی های محصولات خود را با بزرگ نمایی هرچه بیشتر اعلام کنند و امیدوار باشند تا مردم با آگاهی از آن ویژگیها خرید کنند. البته این امید زیاد پایدار نیست!
برای افزایش بهره وری و موفقیت متون بازاریابی ابتدا باید بدانیم که چه مسائلی برای خریداران و مشتریان احتمالی ما اهمیت دارند. سپس آن جنبه ها را در متون بازاریابی خود پر رنگ کنیم. تمام تفاوت از همین جا آغاز می شود؛
بهترین حالت این است که در متن بازاریابی اشاره کوچکی به ویژگی های محصول داشته باشیم و سهم زیادی را برای بازگو کردن انواع مزیت محصول قرار دهیم، یعنی دقیقا توضیح و بیان همان چیزهایی که مردم به دنبال شان هستند تا با خرید محصول ما بدست بیاورند.
ویژگی این قرصها می توانند شامل وزن هرکدام از قرصها، ارزش غذایی هر کدام، تعداد قرصها در بسته بندی، تاریخ ماندگاری و … باشد.
مزیت های مستقیم این قرص ها می توانند شامل کسب مواد مورد نیاز بدن برای سلامتی و شادابی باشد، همچنین افزایش نیروی ایمنی بدن، افزایش قوای ذهنی، رفع خستگی و … . این مزیت های مستقیم همانهایی هستند که هم مردم و هم فروشندگان و تولید کنندگان به روی آنها اتفاق نظر دارند.
مزیت های غیر مستقیم این قرص ها می توانند شامل بهره وری بیشتر در کار (چرا که کمتر خسته هستیم و یا ذهن آماده تری داریم)، درآمد بیشتر (در نتیجه کار بهتر)، احساس اعتماد به نفس بیشتر (چرا که در کارها موفق تر هستید، یا اینکه احساس قدرت فیزیکی و ذهنی بیشتری می کنیم) ، ایجاد روابط بهتر (به خاطر تمامی دلایل قبلی) و کلی دلایل دیگر.
ملاحظه می کنید مانند سنگی که در آب می اندازیم و بدین ترتیب موج های زیادی تولید می کنیم، مزیت های غیر مستقیم نیز می توانند به صورت زنجیره وار بعد از ویژگیها و مزیت های مستقیم محصول به وجود بیایند. کافی است که ما از محصول خود و همین طور از جامعه هدف (و نیازها و خواسته های آن) آگاهی کامل داشته باشیم تا بتوانیم این مزیتها را شناسایی و در متن بازاریابی بازگو کنیم.
دوست عزیز، نظر شما در مورد محتوای این مقاله چیست؟
آیا شما در کسب و کار خود مزیت های محصولات را به خوبی بیان می کنید؟
می توانید نمونه آن را با ارائه لینک در بخش نظرات معرفی کنید.
خوشحال می شویم نقطه نظرات خود را با ما و دوستان دیگر در میان بگذارید؟
انتشار مطلب ” مزیت محصول یا ویژگی محصول؟ ” باذکر منبع و دادن لینک بلامانع است.