مقالات آموزشی کارآفرینی و توسعه کسب و کار

جولای 23, 2022

مدل نیروهای پنجگانه پورتر برای تحلیل رقابت در صنعت آموزش کسب و کار ایران

مدل نیروهای پنجگانه مایکل پورتر برای تحلیل رقابت در صنعت آموزش کسب و کار ایران استفاده از مدل نیروهای رقابتی پنجگانه مایکل پورتر Porter’s Five Forces model ، متداولترین مدل برای تجزیه و تحلیل محیط نزدیک کسب و کار و میزان و شدت رقابت در بازار است. مایکل پورتر معتقد […]
جولای 9, 2022

عوامل اثرگذار بر سرعت پذیرش محصول جدید در بازار

عوامل اثرگذار بر سرعت پذیرش محصول جدید در بازار | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی   در این قسمت از محتوای ویژه عضویت کارآفرینی کوانتومی به این موضوع اشاره می شود که چگونه فعالیتهای مدیریت بازاریابی می تواند سرعت پذیرش یک محصول جدید در بازار را افزایش دهد. در این ویدئو […]
ژوئن 25, 2022

مدل الماس پورتر در صنعت آموزش کسب و کار ایران

نگاه اجمالی به صنعت آموزش کسب و کار در ایران با استفاده از مدل الماس پورتر مدل الماس پورتر Diamond Model مدلی است که هدف آن تبیین مزیت رقابتی یک منطقه یا کشور، با استفاده از چهار معیار اصلی عوامل تولید (Factor Conditions)، عوامل تقاضا (Demand Conditions)، استراتژی شرکت ساختار صنعت و رقابت (Firm […]
ژوئن 11, 2022

مراحل پذیرش محصول جدید در بازار

مراحل پذیرش محصول جدید در بازار | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی   در این قسمت از محتوای ویژه عضویت کارآفرینی کوانتومی به معرفی ۵ مرحله ای که یک محصول جدید می گذراند تا توسط بازار پذیرش شود می پردازم. همچنین منحنی راجر مور در اربتباط با رفتار مشتریان در قبال […]
می 28, 2022

اثر انباشت در موفقیت، در شکست و در تعالی انسانیت!

اثر انباشت در موفقیت، در شکست و در تعالی انسانیت! چگونه انباشت و تجمیع اقدامات کوچک در طول زمان، نتایج مثبت یا منفی عظیم را به وجود می آورد مطالعه مقاله اثر انباشت و دیدگاه های ارائه شده در آن می تواند برای موفقیت در جنبه های مختلف زندگی اعم […]
می 14, 2022

آمیخته محصول در بازاریابی

آمیخته محصول | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی   در این قسمت از محتوای ویژه عضویت کارآفرینی کوانتومی به معرفی آمیخته محصول می پردازم. در این ویدئو ابعاد آمیخته محصول شامل طول خط محصول، عرض خط محصول، عمق خط محصول معرفی می شوند و روشهای برچستگی خط محصول توضیح داده می […]
می 7, 2022

تغییر یا ثبات؟ مسئله اینست! الگوی برخورد مدیریت کارآفرینانه با محیط پیچیده و دارای عدم قطعیت

تغییر یا ثبات؟ مسئله اینست! الگوی برخورد مدیریت کارآفرینانه با محیط پیچیده و دارای عدم قطعیت در کارآفرینی و مدیریت کسب و کار، محیط بر سایر عوامل اصالت دارد. به این معنی که ما  هدف، استراتژی، برنامه، منابع، مهارت و … خوب و بد نداریم، بلکه خوب و بد بودن […]
آوریل 23, 2022

دسته بندی انواع کالاها و محصولات در بازاریابی

دسته بندی انواع کالاها و محصولات در بازاریابی | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی   در این قسمت از محتوای ویژه عضویت کارآفرینی کوانتومی به معرفی دسته بندی انواع کالاها و محصولات در مدیریت بازاریابی می پردازم. سپس برای هر دسته نحوه قیمت گذاری، توزیع، تبلیغ و سایر موارد را توضیح […]
آوریل 9, 2022

دسته بندی سیستم های بولدینگ و جایگاه مدیریت و کسب و کار

دسته بندی سلسله مراتب سیستم های بولدینگ و جایگاه مدیریت و کسب و کار آقای کِنِت بودلینگ Kenneth Ewart Boulding، اقتصاددان، فعال علوم اجتماعی، فیلسوف میان رشته ­ای و یکی از بنیانگذاران نظریه عمومی سیستم ­هاست. او در مقاله ای با نام تئوری عمومی سیستم ها که در سال ۱۹۵۶ […]