در این قسمت از رادیو کارآفرینی، ابتدا ریشه های تاریخی آن را مرور می کنم و سپس ابعاد کارآفرینی را از منظر ژوزف شومپیتر، پدر کارآفرینی را تعریف می کنم. این ابعاد شامل نوآوری در محصول، نوآوری در روش تولید، نوآوری در منابع، نوآوری بازار و نوآوری در تشکیلات و شبکه های صنعتی می باشند.
در ادامه به معرفی فرصت به عنوان هسته اصلی کارآفرینی اشاره می کنم و دو دسته عمده فرصت های شومپیتری و فرصت های کرزنری را معرفی می کنم.
سپس سیر تحول کارآفرینی از منظر علوم مختلف مانند اقتصاد، روانشناسی، جامعه شناسی و مدیریت بررسی می شود و ویژگی های کارآفرینی در هر کدام از این علوم معرفی می شوند.
دعوت می کنم این قسمت از رادیو کارآفرینی را با موضوع تعریف کارآفرینی بشنوید.
همچنین می توانید رادیو کارآفرینی را کست باکس دنبال کنید.