مهمان عزیز من در قسمت ۱۸ رادیو کارآفرینی جناب آقای دکتر پرویز درگی، معلم بازاریابی هستند. فکر نمی کنم شخصی در کشور در حوزه آموزش و یادگیری کسب و کار، بازاریابی، فروش و زیر مجموعه های آن قدمی برداشته باشد، اما نامی از دکتر پرویز درگی و مجموعه ایشان TMBA نشنیده باشد و یا از خدمات آموزشی متعدد آنها استفاده نکرده باشد.
جناب دکتر درگی از یک طرف مسیر پر فراز و نشیبی را در دانشگاه بازار گذراندند و از طرف دیگر با اجرای اصل یادگیری مستمر در دانشگاه هم دکتری بازاریابی را اخذ کرده اند. تلفیق این دو مسیر با یکدیگر باعث شد تا ایشان به کارآفرینی قدرتمند، معلمی دلسوز و مشاور توانمند تبدیل بشوند.
برخی از فعالیتها و مسئولیت های جاری دکتر درگی عبارتند از:
۱- رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل گروه TMBA با ۱۷ زیر مجموعه از جمله انتشارات بازاریابی، ۲ مجله، آموزشگاه بازارسازان، دپارتمان مشاوره، دپارتمان تحقیق بازار و …
۲- عضو هیأت علمی مقطع کارشناسی ارشد سازمان مدیریت صنعتی
۳- صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله توسعه مهندسی بازار (هشتمین سال انتشار)
۴- صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه بازاریاب بازارساز
۵- مدیر مسئول انتشارات بازاریابی
۶- مؤسس و مدیرمسئول آموزشگاه بازارسازان (با مجوز سازمان فنی و حرفه ای)
۷- مشاور فعلی بنگاههای اقتصادی معتبر در بازارهای مصرفی و صنعتی نظیر هلدینگ یوشینا (شرکتهای لینا – آریا لیندا – پارسا مهر و …)شرکت ابزارهای صنعتی رونیکس- هلدینگ گروه صنعتی درخور (شرکتهای مهیا پروتئین – نیکنام پخش – نیکنام پلاست – امیران نیکنام – کیمیا پروتئین و …) شرکت آسان شایان –شرکت نگارستان –لوازم خانگی داتیس – زرین پلاستیک – لورچ – الدورا
۸-مدرس مقطع کارشناسی ارشد MBA دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران
۹-مدرس مقطع کارشناسی ارشد MBA دانشگاه صنعتی امیرکبیر
۱۰- مدرس مقطع کارشناسی ارشد MBA در دانشگاه علوم و فنون مازندران
۱۱- ارائه مباحث اقتصادی و بازاریابی روز ایران در صدا و سیما: شبکه تهران، رادیو اقتصاد ،رادیو جوان، رادیو گفتگو-رادیو ایران
۱۲- مشاور افتخاری خیریه زنجیره امید
۱۳- نویسنده ۴۵ کتاب در موضوعات بازاریابی، کسب و کار، فروش و توسعه شخصی
و بسیاری از موارد دیگر.
در این گفتگو رادیو کارآفرینی جناب دکتر درگی از مسیر سخت فعالیتهای اقتصادی خود و سپس کارآفرینی خود گفتند و آن را دانشگاه بازار نامیدند. ایشان در ادامه شرایط فعلی فضای کسب و کار کشور را بررسی کردند و به ضعف مدیریتی در کشور به عنوان عامل اصلی مشکلات فعلی اشاره کردند. در ادامه درباره آینده پژوهی و برخی از مولفه های آن و همچنین جایگاه آن در کسب و کار و کارآفرینی امروز صحبت شد. سپس جناب دکتر درگی پاسخ این سوال را که چگونه می توانیم خود را برای آینده بسیار متلاطم آماده کنیم ارائه دادند.
در انتهای نیز جناب دکتر درگی به عنوان هدیه کتاب قطب نمای مدیران توسعه بازار معرفی و امکان تهیه آن را با کد تخفیفی که در پادکست اعلام شده فراهم کردند.
از شما دعوت می کنم به این گفتگو رادیو کارآفرینی گوش فرا دهید.
دانلود گفتگو کامل رادیو کارآفرینی علی خادم الرضا و دکتر پرویز درگی با کلیک بر روی لینک