رضایت مشتری مفهومی است که بیش از اندازه مهم جلوه داده شده است. چه در شعار (هدف ما جلب رضایت شماست) و چه در تفکر برخی صاحبان کسب و کار (همیشه حق با مشتری است). باید بگویم رضایت مشتریان شرط لازم برای موفقیت کسب و کار است ولی شرط کافی نیست. از طرف دیگر جلب رضایت مشتریان نباید به هر قیمت و هر روش اتفاق بیافتد. چرا که در این صورت کسب و کارها می توانند دچار مشکلات و زیان شوند. بنابراین باید با یک نگاه متعادل به آن بنگریم.
بخش عمدهای از رضایت مشتری از طریق انجام وظایف و تعهدات ما به عنوان کسب و کار حاصل می شود. بخشی دیگری از رضایت مندی مشتری نیز انتقال حس ارزشمند و محترم بودن به اوست. اما علاوه بر این ها، موارد زیر نیز می تواند در ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان بسیار مؤثر باشد:
برای آشنایی بیشتر با عضویت کوانتمی کلیک کنید.