در این قسمت از محتوای ویژه عضویت کارآفرینی کوانتومی، بخشی از کلاس درس مدیریت بازاریابی تدریس علی خادم الرضا برای دوره MBA آورده شده است. در این ویدئو موضوعات مربوط به تقسیم بندی بازار Market segmentation، هدف گیری Targeting و جایگاه یابی در بازارPositioning که به اختصار STP نامیده می شود مورد بررسی قرار می گیرد.
STP گام نخست عملیاتی ورود به بازار و “بازار سازی” محسوب می شود. از آنجا که کسب و کارها منابع، قابلیتها، تخصصها و تمایل های محدود و مشخصی دارند و همچنین از طرف دیگر از آنجا که خواسته های مشتریان در بازار امروز بسیار متنوع است، نیاز هست تا کسب و کارها منابع محدود خود را برای پاسخ به آن دسته از خواسته های مشتریانی صرف کنند که می توانند بیشترین ارزش را از دل آن خلق کرده و منتقل نمایند. بنابراین بازارهای هدفی را در نظر می گیرند که ویژگی های همگن و مشابهی داشته و در نتیجه اقدامات بازاریابی کسب و کار با اثربخشی بیشتری همراه باشد.
در این ویدئو ۴۵ دقیقه ای از کلاس مدیریت بازاریابی دوره MBA، اهمیت و ضرورت و فلسفه وجودی STP و همچنین مهمترین معیارهای تقسیم بندی بازار معرفی و برای هر کدام از این موارد مثال های متعدد ارائه می شود.
اگر فیلترشکن شما روشن است و ویدئو از کانال آپارات برایتان اجرا نمی شود، می توانید ویدئو تقسیم بندی بازار درس مدیریت بازاریابی را از طریق کانال یوتوب علی خادم الرضا مشاهده کنید.
همچنین فایل صوتی این قسمت از درس مدیریت بازاریابی MBA را می توانید در قالب پادکست رادیو کارآفرینی در زیر بشنوید.
22 Comments
با تشکر از شما استاد گرامی برای توضیحات کامل و پرداختن به مسائل روز و نوین مربوط به بازاریابی و کسب و کار.
سلام، با تشکر از تمامی زحماتی که در طول دوره کشیدید و من به شخصه واقعاً لذت بردم،تدریس شما واقعاً آموزنده بود ، در ضمن روزتون هم مبارک، افتخاری بود در کنار شما بودن🙏🏽💐
زنده باشید خانم رمضانی. سپاس فراوان از محبت شما.
موفق و پیروز باشید
سلام،
با تشکر از تمامی زحماتی که در طول دوره کشیدید و من به شخصه واقعاً لذت بردم،تدریس شما واقعاً آموزنده بود ، در ضمن روزتون هم مبارک، افتخاری بود در کنار شما بودن🙏🏽💐
بسیار اموزنده بود،تشکر از شما.
تشکر از شما سرکار خانم سلطانی.
با سلام و عرض ادب
ابتدا تشکر میکنم بابت تمام زحماتی که در طول دوره کشیدید
و البته باید بگم بعد از سالها تجربه کلاسی رو داشتم که به جرات میتونم بگم کمتر کسی این روزها نصیبش میشه
استادی با معلومات
با اخلاق
و پر از انگیزه
بنده با گذروندن چندین دوره هنوز هم همچنان مایل به ثبت نام دوره جدید با شما استاد گرامی هستم.
افتخاری بود آشنایی و بهره مند شدن از وجود شما
همواره پایدار و سربلند باشید.
🙏🏻🌻🌱
سلام و احترام و تشکر فراوان از محبت بیکران شما سرکار خانم سیستانی.
باعث افتخارم بود که در کلاسها در خدمت شما بودم.
ان شاء الله همیشه موفق و پیروز باشید.
استاد عزیز ممنون از تدریس خیلی خوبتون هر لحظه ای که در خدمتتون بودم عالی و آموزنده بود.
و دوس دارم این جمله رو همیشه یادتون بمون که آدم ها به مرور …. :)))
زنده باشید خانم معتقدی. تشکر از محبت شما.
همیشه یادم می مونه :))
با تشکر از امکان ثبت نظر راجع به کلاسهای برگزار شده ، کلاسها بسیار پر محتوا و آموزنده و بسیار ارزنده ، بصورت تمام و کمال برگزار شد درتمامی جلسات از ابتدا تا انتها استاد با انرژی و دلسوزی مثال زدنی با تمام توان و دانش علمی بسیار بالای خود تجربه ی بسیار نغز و شیرینی از آموزش را در ذهن و روان من ایجاد کردند ، مطالب عنوان شده قطعا در زندگی شخصی و آینده ی شغلی من بسیار موثر و راه گشا خواهد بود.
زنده باشید سرکار خانم خاک رنگین.
یک دنیا تشکر از محبت فراوان شما.
ان شاء الله همیشه و در هر جا سلامت و موفق و پیروز باشید.
ممنونم از زحمات شما استاد عزیز بسیار از کلاس شما استفاده کردیم و بسیار آموختیم
سلامت باشید
بسیار ممنونم استاد عزیز برای این دوره عالی
بسیار آموزنده
و سبک تدریس شما هم بسیار عالی
ممنون استاد
با تشکر از شما جناب آقای مددی
زنده باشید
سلام و خدا قوت بهتون استاد عالی توضیح دادین.بنظرمن مهمترین مسئله در بازار و مشتری اینکه اول خودمون باید یک محصول متمایز دراختیار مشتری قراردهیم و در ادامه بازار هدف و مشتری ها رو خودمون تعیین و شناسایی کنیم که صدالبته زنان و جوانان و شهروندان اینترنتی جزو اولین های ما باید باشند ولی با تمایز میتونیم خودمون رو توی بازارهدف و مشتری ها جا بندازیم.باتشکر از مطالب فوق العاده سازندتون
سلام خدا قوت استاد،توضیحاتتون عالی بود.بنظرمن مهمترین کاری که برای بازارهدف و مشتری میشه انجام داد اینکه ما کاملا بازار هدف و مشتری ها روبشناسیم و همین طور تولید یک محصول متمایز داشته باشیم کهبتونیم بازار هدف رو در دست بگیریم صدالبته که جوانان و زنان و شهروندان اینترنتی جزو اولین مشتری های ما خواهند بود لیکن با تمایز میتونیم دایره مشتری ها رو زیاد و بازار مورد نظر رو در اختیار قرار بدیم
باتشکر فراوان از اطلاعات و داده های عالی تون
نوری
سلام و احترام خدمت شما.
ممنون از نظرتون خانم نوری،
موفق و پیروز باشید.
سلام خیلی ممنونم بابت آموزش های عالی و حرفه ای تون در زمینه مدیریت بازاریابی خسته نباشید خداقوت.
با تشکر از شما. زنده باشید جناب حسنلو
با سلام و خسته نباشید
واقعا ممنونم بابت آموزش عالیتون که با صبر و حوصله و دلسوزی کامل برامون زمان گذاشتید.
من به شخصه اولین تجربه درسیم در حوزه کسب و کار بود و واقعا خوشحالم که در طول این دوره شما استادم بودید و قطعا آموزش های شما تاثیر بسیار مثبتی در آینده کاریم خواهد داشت
آشنایی با شما و استفاده از دانش بالای شما واقعا باعث افتخارم بود🙏🏻🌸
خیلی ممنون از محبت شما سرکار خانم مجرد. ممنون از حضور فعال و پیگیر شما در کلاسها.
ان شاء الله همیشه موفق و پیروز باشید.