در این قسمت از سریال کارآفرینی به تعریف کلمه کارآفرینی و سیر تحول کارآفرینی می پردازم. ابتدا ریشه های تاریخی آن را مرور می کنم و سپس ابعاد کارآفرینی را از منظر ژوزف شومپیتر، پدر کارآفرینی را تعریف می کنم. این ابعاد شامل نوآوری در محصول، نوآوری در روش تولید، نوآوری در منابع، نوآوری بازار و نوآوری در تشکیلات و شبکه های صنعتی می باشند.
در ادامه به معرفی فرصت به عنوان هسته اصلی کارآفرینی اشاره می کنم و دو دسته عمده فرصت های شومپیتری و فرصت های کرزنری را معرفی می کنم.
سپس سیر تحول کارآفرینی از منظر علوم مختلف مانند اقتصاد، روانشناسی، جامعه شناسی و مدیریت بررسی می شود و ویژگی های کارآفرینی در هر کدام از این علوم معرفی می شوند.
سریال کارآفرینی، قسمتهایی از مجموعه عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی است که به صورت رایگان منتشر می شود. این قسمت ها دارای ویدئوها طولانی تر حدوداً یک ساعته هستند که در هر کدام به موضوعی خاص از مقوله های کارآفرینی اشاره می کنم.
از شما دوست عزیز دعوت می کنم این ویدئو را به طور کامل مشاهده بفرمائید.