بازاریابی انگیزشی - استفاده از محرک های احساسی و هیجانی در بازاریابی | Motivational Marketing | علی خادم الرضا مدرس کارآفرینی و توسعه کسب و کار

بازاریابی انگیزشی – استفاده از محرک های هیجانی در بازاریابی

بازاریابی انگیزشی – استفاده از محرک های احساسی و هیجانی در بازاریابی

بسیاری از صاحبان کسب و کار یا افرادی که در بخش های بازاریابی یا فروش سازمانهای بزرگ تر فعالیت دارند، برای معرفی محصولات خود در فرآیندهای بازاریابی و یا فروش، به اشتباه تمرکز بسیاری زیادی بر اعداد و ارقام و توجیه های منطقی دارند. استدلال آنها هم این است که این محاسبات برای همه قابل درک بوده و نهایتاً همه مشتری احتمالی را قادر می سازند که به صورت منطقی تصمیم به خرید بگیرد.

اما نکته اصلی اینجاست که تمام تصمیم گیری های ما انسان ها غیر منطقی و هیجانی است. ما تمام تصمیماتمان را بر پایه احساسات خود می گیریم و با منطق و عقل آنها را توجیه می کنیم. علت این موضوع را به صورت اجمالی در اینجا بیان می کنم.

مغز ما از دو نیم کره راست و چپ تشکیل شده است که هر کدام وظایفی را بر عهده دارند.

بازاریابی انگیزشی - استفاده از محرک های احساسی و هیجانی در بازاریابی | Motivational Marketing | علی خادم الرضا مدرس کارآفرینی و توسعه کسب و کار

نیم کره چپ مخصوص فعالیت های منطقی، هوش ریاضی و استدلالی، کارهای مدیریتی و فعالیتهایی از این قسم است.

نیم کره راست نیز مسئول فعالیتهایی مانند تصویر سازی، احساسات، تصمیم گیری، کارهای خلاقانه و اموری مشابه است.

قانون این است که با انجام هر فعالیتی که مربوط به یک نیم کره است، سایر جنبه های مربوط به آن نیم کره نیز تحریک می شود. بنابراین با توجه به این که تصمیم گیری در نیم کره راست مغز قرار دارد، با تحریک مواردی که در نیم کره راست قرار دارد، مغز به تصمیم گیری نزدیک تر می شود. بدین ترتیب ملاحظه می کنید که چرا در فرآیند بازاریابی و فروش، اشاره به موارد احساسی، مشتری احتمالی را بسیار به تصمیم گیری خرید نزدیک می کند.

یک متن بازاریابی یا ارائه فروش خوب باید ترکیبی از مواردی باشد که هر دو نیم کره مغز را تحریک می کند. این موارد باید به صورت متناوب مورد اشاره قرار بگیرند، اما وزن مواردی که مربوط به تحریک نیم کره راست مغز هستند باید بسیار بیشتر باشد. مواردی مانند تعریف داستان (از مشتریان راضی یا استفاده از محصول) ، تحریک احساسات و هیجانات، ارائه تصویر کلی، مواردی حسی (مربوط به بازاریابی عصبی)

حال سوالی که پیش می آید این است که عوامل و  محرک های هیجانی بازاریابی انگیزشی که می توان  از آنها استفاده کرد چه مواردی را شامل می شوند؟

برای این منظور ابتدا باید بازاریابی انگیزشی را تعریف کنم. بازاریابی انگیزشی عبارت است از رساندن مردم به یک سطح هیجانی مشخص در فرآیند بازاریابی به منظور راحت کردن خرید. (برگرفته از کتاب بازاریابی انگیزشی نوشته رابرت ایمبرایل) حال باید بدانیم که چه تحریک چه احساساتی بیشترین کمک را به بازاریابی انگیزشی می کنند.

۵ مورد از اصلی ترین محرک های هیجانی در بازاریابی انگیزشی عبارتند از:

لطفا وارد سایت شوید

جهت مشاهده ادامه محتوا باید عضویت کوانتمی داشته باشید

خوب است که این مطالب را نیز مطالعه کنید :

اگر از این مطلب رضایت دارید آن را به اشتراک بگذارید

نظرات

نظری برای نوشته نیست

پاسخ دهید