منحنی مور در تقسیم بندی بازار و مشتریان | استراتژی ورود به بازار برای کارآفرینان | علی خادم الرضا مدرس مولف و مشاور کارآفرینی و توسعه کسب و کار

منحنی مور در تقسیم بندی بازار و مشتریان

منحنی مور در تقسیم بندی بازار و مشتریان

منحنی مور [۱] ، مشتریان مختلف را از دید زمان قبول تکنولوژی جدید و خرید محصول دسته بندی می کند و ویژگی هر دسته را توضیح می دهد.

بر مبنای منحنی مور وقتی محصول جدید واردی بازار می شود، عده ای از مشتریان بسیار وفادار یا افراد با جسارت و یا افرادی که دوست دارند در برخی از حوزه ها اولین باشند، بدون حساسیت به قیمت محصول آن را خریداری می کنند. این عده نوجویان نام دارند.

دسته بعدی تطبیق پذیران اولیه هستند. این ها افرادی هستند که با منطق بیشتر به بررسی مشخصات و ویژگی ها محصول و مقایسه آن با محصولات مشابه پرداخته و در صورت تأیید آن را خریداری می کنند.

سهم بزرگی از بازار را مردم عادی تشکیل می دهد. مردمی که خیلی تحت تأثیر محصولات جدید و کارکردهایشان نیستند. آن ها به روش های قبلی عادت کرده اند و تا حد ممکن به آن ها پایبند هستند. این قسمت بزرگ از بازار خود به دو بخش اکثریت اولیه و اکثریت ثانویه تقسیم می شود.

گروه آخر افرادی هستند که تا زمانی که مجبور نباشند تغییری در شرایط خود ایجاد نمی کنند. آن ها همچنان همان محصولات قبلی را می خرند و به محصولات جدید بدبین هستند.

لطفا وارد سایت شوید

جهت مشاهده ادامه محتوا باید عضویت کوانتمی داشته باشید

خوب است که این مطالب را نیز مطالعه کنید :

اگر از این مطلب رضایت دارید آن را به اشتراک بگذارید

نظرات

نظری برای نوشته نیست

پاسخ دهید