در دنیای امروز هر کسب و کاری که وضعیت بهتری از کسب و کار شما دارد مطمئناً چیزهایی را می داند که شما نم یدانید. بنابراین به جای محکوم کردن آن ها و توجیه کردن شرایط باید مسئولیت بپذیریم و برای یادگیری و بهتر شدن تلاش کنیم. باید عوامل کلیدی موفقیت در بازار و رقابت را بشناسیم و برای تسلط به آن ها تلاش کنیم.
رالف والدو امرسون [۱] فیلسوف آمریکایی می گوید: هر که را که می بینم از یک حیث بر من برتری دارد، از این جهت از همه پند می گیرم و می آموزم. ما نیز برای موفقیت در زندگی، کسب و کار و دنیای رقابت باید همین بینش و رویکرد را داشته باشیم.
همانطور که در مبحث استراتژی بیان کردم، ذات استراتژی از کمبود منابع و وجود رقابت نشأت می گیرد. اگر ما تمام منابع مورد نیاز خود را داشتیم و رقیبی هم برایمان وجود نداشت، دیگر داشتن استراتژی معنایی نداشت. اما به علت اینکه در شرایط واقعی هم کمبود منابع وجود دارد و هم رقابت، کسب و کارها باید بتوانند با اتخاذ استراتژی های صحیح رقابتی، بقا و رشد خود را تضمین کنند. برای تدوین بهترین و مناسب ترین استراتژی های رقابتی، ابتدا لازم است که شناخت مناسبی از محیط کسب و کار بازار داشته باشیم که در مقالات بعدی آن را توضیح خواهم داد.
دوست عزیز، نظر شما در مورد محتوای این مقاله چیست؟
کسب و کار شما چیست؟
رقبای کسب و کار شما چه کسانی یا چه چیزهایی هستند؟
چگونه با آنها رقابت می کنید؟
خوشحال می شویم نقطه نظرات خود را با ما و دوستان دیگر در میان بگذارید؟
[۱] – Ralph Waldo Emerson