در این قسمت از رادیو کارآفرینی به بررسی مفهوم استراتژی در کارآفرینی پرداخته می شود. باید توجه داشت که جوهره و مفهوم استراتژی – یعنی منفعت جویی و مزیت طلبی- همواره ثابت است؛ اما کالبد آن بسته به موضوع و زمینه و شرایط تغییر می کند. بنابراین میان استراتژی های کارآفرینانه با استراتژی کلاسیک تفاوتهای اساسی وجود دارد.
این قسمت از رادیو کارآفرینی بسیار پر محتوا و پر مطلب است و توصیه می کنم با دقت و تمرکز کامل به آن گوش دهید. در این قسمت به صورت مفصل به تعریف استراتژی پرداخته می شود. سپس تعریف استراتژی های کارآفرینانه و نیز تفاوتهای این استراتژی ها با استراتژی های کلاسیک به طور کامل ارائه می شود. مهمترین موارد اشاره شده دیگر عبارتند از؛ سیر تکامل استراتژی، ماهیت اصلی استراتژی، مکتب کارآفرینی در تدوین استراتژی، تعریف پنجگانه استراتژی هنری مینتزبرگ و نزدیکی استراتژی کارآفرینانه به کدامیک از این تعاریف، تطبیق استراتژی کارآفرینانه با الگوهای اقدام کارآفرینانه و …
از شما دوست عزیز دعوت می کنم این قسمت از رادیو کارآفرینی را بشنوید.
مدت زمان: ۳۰ دقیقه
حجم: ۱۰/۷MB
همچنین می توانید رادیو کارآفرینی را در کست باکس دنبال کنید.
همچنین در ادامه این قسمت، دعوت می کنم تا مقاله تفاوت استراتژی کارآفرینانه با استراتژی کلاسیک را به طور کامل مطالعه بفرمائید
این قسمت از رادیو کارآفرینی گزیده ای از درس DNA کارآفرینی علی خادم الرضا در فرادرس است.