اشتباه بزرگی که بسیار از کارآفرینان، مدیران و صاحبان کسب و کار دارند این است که آنها تمام موفقیت در کسب و کار را مرهون یافتن ایدهها ناب میدانند. در صورتی که در فضای کارآفرینی و کسب و کار ایدهها اصالت ندارند، بلکه محیط کسب و کار است که خود را تحمیل می کند! بنابراین گام نخست و قدرتمند برای شروع کسب و کار موفق شناخت دقیق و کارآمد محیط کسب و کار است تا از این طریق بتوانیم از فرصتها استفاده کنیم و ارزش خلق کنیم.
در شهریورماه ۱۳۹۸ و توسط انتشارات برآیند وبیناری با موضوع شناخت و تحلیل محیط کسب و کار امروزی ارائه کردم. در این وبینار از ۷ منظر به بررسی و تحلیل محیط کسب و کار امروزی و سیر تحول و تغییرات آن پرداختم. برخی از این جنبهها عبارتند از : بررسی فضای کسب و کار امروزی از منظر تمایز، بررسی محیط کسب و کار امروزی از منظر ۳ موج فناوری آلوین تافلر، نگاه به انقلاب صنعتی چهارم، بررسی محیط کسب و کارهای امروزی و آینده بر مبنای نیمه عمر علم و پیدایش عصر تکینگی، بررسی محیط کسب و کار گذشته و امروز بر مبنای پارادایم های اجتماعی، فلسفی، هنری و انسانی مدرنیسم و پست مدرنیسم و … . در پایان وبینار نیز جمع بندی از اساسی ترین حوزه های موفقیت در کسب و کارهای امروزی ارائه دادم.
با مشاهده این وبینار خواهید دید که بسیاری از ایدههایی که ناب به نظر می آیند در بدو تولدشان منسوخ هستند و متعلق به قالب فکری و تفکری کهنه! فضای کسب و کار امروزی فضای تولید بیشتر، قیمت پایین تر، کیفیت بالاتر، شناسایی نیازها، شناسایی خواسته و … نیست. بلکه پاشنه آشیل موفقیت کسب و کارهای امروزی تمایز است.
اگر با فیلترشکن وصل هستید و ویدئو در آپارات برایتان باز نمی شود، می توانید ویدئو شناخت و تحلیل محیط کسب و کار را در یوتیوب مشاهده کنید.
دانلود رایگان فیلم وبینار بررسی و تحلیل محیط کسب و کار با کیفیت HD
مشاهده فایل PDF وبینار بررسی و تحلیل محیط کسب و کار
همچنین می توانید رادیو کارآفرینی را کست باکس دنبال کنید.
دوست عزیز نظر شما راجع به مطالب وبینار شناخت و تحلیل محیط کسب و کار امروزی چیست؟
خوشحال می شویم نقطه نظراتتان را با ما در میان بگذارید.