مقالات آموزشی کارآفرینی و توسعه کسب و کار

فوریه 20, 2018

مثلث یادگیری | هرم یادگیری | مدل افزایش بهره وری یادگیری

مثلث یادگیری مدلی برای افزایش بهره وری در آموزش و یادگیری مدل مثلث یادگیری Cone of Learning یا learning pyramid یا مثلث تجربه Cone of Experience یا هرم یادگیری یک مدل یادگیری است که در دهه ۱۹۶۰ توسط دکتر ادگار دیل [۳] از دانشگاه اوهایو تدوین شده است. در این […]
فوریه 13, 2018

مدل مدیریت زمان جامع

برنامه ریزی و مدیریت زمان جامع مدل مدیریت زمان جامع می خواهم مقاله مدل مدیریت زمان جامع یا Total Time Management Model را با داستانی شروع کنم. شاید این داستان را شنیده باشید. روزی استادی به سر کلاس درس رفت یک لیوان خالی را به دانشجویان خود نشان داد. سپس […]
فوریه 10, 2018

پیشنهاد‌هایی برای کارآفرینان برای قیمت گذاری بهتر

پیشنهاد‌اتی برای کارآفرینان برای قیمت گذاری بهتر در قیمت گذاری ارزش محور باشید و نه هزینه محور: تمرکزتان بر ارزش های دریافتی مشتریان باشد نه هزینه هایی که انجام داده اید. در غیر این صورت باید یک دی.وی.دی آموزشی بسیار با کیفیت و عالی را ۳ هزار تومان به فروش […]
فوریه 6, 2018

تعریف استراتژی چیست؟

تعریف استراتژی چیست؟ در این مقاله بیان جامعی از تعریف استراتژی چیست (What is Strategy) از درون متون علمی گردآوری کردم تا بتوان با مطالعه و تأویل آنها، دید عمیق تری از این واژه کسب کرده و به تبع بتوانیم کاربست درست ­تری از آن را در برنامه­ ریزی و […]
ژانویه 30, 2018

استراتژی تمرکز در کسب و کار | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی

استراتژی تمرکز در کسب و کار | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی در مجموعه استراتژی های کسب و کار از عضویت کارآفرینی کوانتومی به بررسی انواع استراتژی های کسب و کار و روش های دست یابی و اجرای آنها پرداخته می شود. در این قسمت استراتژی تمرکز از استراتژی های سه […]
ژانویه 23, 2018

اعتماد در کسب و کار

اعتماد در کسب و کار اعتماد در کسب و کار چیزی بیش از یک شعار است که شرکتها صرفاً در کنفرانس های خبری اظهــار می دارند. اعتماد یعنی طرفداری از منافع بلندمدت مشتری. اعتماد سخت بـــه دست می آید و راحت از دست می رود، اما هنگامی که شرکتی آن […]
ژانویه 20, 2018

مشتری و مشتری مداری

مشتری و مشتری مداری پیتر دراکر می گویند “هدف کسب و کار خلق مشتری است”. مشتریان هستند که با خرید خود موجب بقاء، رشد، تغییر جهت و یا نابودی کسب و کارها می شوند. در نهایت هر محصول و خدمات تولید شده، زمانی بالفعل می شود که مورد استفاده صحیح […]
ژانویه 13, 2018

انواع روش های قیمت گذاری

انواع روش های قیمت گذاری روش های قیمت گذاری مختلفی وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از: قیمت گذاری ضریب مخصوص سود: این روش بیشتر برای کسب و کارهایی همانند شرکت های مشاور مهندسی و برخی کسب و کارهای تولیدی به کار می رود. در این روش هزینه‌ها […]
ژانویه 6, 2018

استراتژی رهبری هزینه در کسب و کار | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی

استراتژی رهبری هزینه در کسب و کار | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی در مجموعه استراتژی های کسب و کار از عضویت کارآفرینی کوانتومی به بررسی انواع استراتژی های کسب و کار و روش های دست یابی و اجرای آنها پرداخته می شود. در این قسمت ویژگی ها و شرایط استفاده […]