مقالات آموزشی کارآفرینی و توسعه کسب و کار

دسامبر 30, 2017

قیمت و قیمت گذاری در بازاریابی | اهداف قیمت گذاری

قیمت و قیمت گذاری در بازاریابی قیمت و اهداف قیمت گذاری دومین عامل از آمیخته بازاریابی است. یکی از ملموسترین جنبه های قابل درک برای خریداران قیمت محصولات و خدمات است. قبلاً توضیح دادم که رضایت مصرف کننده صرفاً از کیفیت محصول نیست، بلکه رضایت از قیمت را نیز در […]
دسامبر 26, 2017

مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک تعریف مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک ( Strategic Management ) هنر و علم تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چند گانه که سازمان را قادر می سازد به هدف های بلند مدت خود دست یابد. همانگونه گه از این تعریف استنباط می شود در مدیریت استراتژیک برای کسب […]
دسامبر 23, 2017

استراتژی های کسب و کار | قسمت چهارم | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی

استراتژی های کسب و کار | قسمت چهارم | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی در مجموعه استراتژی های کسب و کار از عضویت کارآفرینی کوانتومی به بررسی انواع استراتژی های کسب و کار و روش های دست یابی و اجرای آنها پرداخته می شود. در این قسمت راجع به راهکارهایی مانند […]
دسامبر 16, 2017

الگوی ارائه محصولات ایده آل برای کارآفرینان و کسب و کارهای اینترنتی

الگوی ارائه محصولات ایده آل برای کارآفرینان و کسب و کارهای اینترنتی در مقاله تقسیم بندی بازار اشاره کردم که بهترین الگوی انتخاب بازار، تمرکز بر یک بازار هدف و ارائه محصولات متنوع و تخصصی به آن هاست. همچنین در قسمت تعریف بازاریابی بیان داشتم که بازاریابی به معنی تشویق […]
دسامبر 9, 2017

استراتژی های کسب و کار | قسمت سوم | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی

استراتژی های کسب و کار | قسمت سوم | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی در مجموعه استراتژی های کسب و کار از عضویت کارآفرینی کوانتومی به بررسی انواع استراتژی های کسب و کار و روش های دست یابی و اجرای آنها پرداخته می شود. در این قسمت راجع به سه استراتژی […]
دسامبر 2, 2017

رادیو کارآفرینی | گفتگوی علی خادم الرضا با دکتر محسن جعفرپور در مورد عشق به برند | قسمت ۷

رادیو کارآفرینی | گفتگوی علی خادم الرضا با دکتر محسن جعفرپور در مورد عشق به برند | اپیزود ۷ در این گفتگوی شنیدنی از رادیو کارآفرینی در خدمت جناب آقای دکتر محسن جعفرپور بودم. آقای محسن جعفرپور دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی هستند و پایان نامه دکتری خود را […]
نوامبر 25, 2017

آمیخته بازاریابی

آمیخته بازاریابی مدل آمیخته بازاریابی یا Marketing Mix ابزار توانمندی است که می تواند به کارآفرینان ، بازاریابان و صاحبان کسب‌ و کار در تدوین و اجرای استراتژی های بازاریابی کمک کند. این مدل از ۴ بخش مهم تشکیل شده است و هر بخش کمک می کند پاسخ های مناسبی برای […]
نوامبر 18, 2017

چرا دوره MBA ارزش خود را از دست داده است؟

چرا دوره MBA ارزش خود را از دست داده است؟ رپورتاژ آگهی | سالهاست در کشور شاهد برگزاری دوره ای با عنوان مدیریت عالی کسب و کار یا MBA هستیم. این دوره جامع که در مراکز دانشگاهی به مدت دو سال و در مراکز آموزش آزاد به مدت یک سال […]
نوامبر 11, 2017

تعریف بازاریابی چیست؟ | تقسیم بندی بازار

تعریف بازاریابی چیست؟ بازاریابی و تقسیم بندی بازار در این مقاله به طور کامل به تعریف بازاریابی ، اجزای بازاریابی و تقسیم بندی بازار می پردازم. بازاریابی و نوآوری از مهمترین وظایف مدیریت هستند، این گفته پیتر دراکر پدر مدیریت نوین است. چرا که یکی از اصلی‌ترین اهداف کسب و […]