مقالات آموزشی کارآفرینی و توسعه کسب و کار

آگوست 8, 2020

مفهوم برنامه ریزی و انواع برنامه ریزی

مفهوم برنامه ریزی و انواع برنامه ریزی همه صاحب نظران عرصه مدیریت ، برنامه ریزی(Planning) را از وظایف اصلی و خطیر مدیران قلمداد می کنند.  تعاریف گوناگونی ار برنامه ریزی ارائه می شود که به برخی از آنها در این نوشته اشاره می کنم. برنامه ریزی عبارت است از فرآیندی […]
آگوست 1, 2020

مهمترین عامل موفقیت در کسب و کار چیست؟ NPS

مهمترین عامل موفقیت در کسب و کار چیست؟ رتبه خالص پیشرفت یا Net Promoter Score (NPS)  رتبه خالص پیشرفت یا Net Promoter Score (NPS)  | فرد ریچلد (Fred Reichheld) در کتاب خود به نام پرسش نهایی، به بررسی یکی از مهمترین پیشرفت ها در زمینه خدمات مشتریان و موفقیت در کسب […]
جولای 25, 2020

معرفی انواع استعاره های سازمان

معرفی انواع استعاره های سازمان | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی   در این قسمت از محتوای ویژه عضویت کارآفرینی کوانتومی، پس از تعریف استعاره، به معرفی انواع استعاره های سازمان پرداخته می شود. استعاره هایی مانند سازمان به مثابه ماشین، موجود زنده، زندان روح، ابزار سلطه، سیاست، فرهنگ و … […]
جولای 13, 2020

لایو اینستاگرام جایگاه درد و رنج در تعالی کارآفرینی و تعالی انسانها

لایو اینستاگرام با موضوع جایگاه درد و رنج در تعالی کارآفرین و انسانها    در فروردین کاه ۱۳۹۹ و در ابتدای همه گیری کرونا، به دعوت دوست گرامی جناب آقای سید حسین موسویان در مجموعه لایوهای اینستاگرام ایشان شرکت کردم. البته در ابتدا بنا بر حضور در یک جلسه بود، […]
جولای 11, 2020

رقابت در کسب و کار

رقابت در کسب و کار در هر جا که تقاضا برای محصول یا خدمتی به‌اندازه کافی وجود داشته باشد عرضه کننده ای هم به وجود خواهد آمد. اما زمانی که میزان تقاضا از حد مشخصی بیشتر بشود طوری که نشان­ دهنده رشد بازار باشد، سرو کله رقبا پیدا می شود. […]
جولای 11, 2020

مدیریت انواع تقاضا در بازاریابی

مدیریت انواع تقاضا در بازاریابی | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی   بازاریابی ایجاد تقاضا نیست، بلکه مدیریت تقاضا است. در این قسمت از محتوای ویژه عضویت کارآفرینی کوانتومی، به معرفی انواع تقاضا و رویکردهای مختلف بازاریابی برای مدیریت هر یک از آنها پرداخته می شود. همچنین در این ویدئو توضیحاتی […]
جولای 4, 2020

سیر تحول و تکامل بازاریابی | اهداف و رسالت بازاریابی در دوران مختلف

سیر تحول و تکامل بازاریابی بازاریابی انگاره‌ها و پارادایم های مختلف مفهومی را پشت سر گذاشته است. هر دوره و هر نسل از بازاریابی مفاهیم و معیارهای ویژه ای مطرح بودند. رفته رفته با گذر زمان این مفاهیم کامل تر شدند تا اینکه امروز کاملترین پارادایم های بازاریابی را می […]
ژوئن 27, 2020

معرفی و بررسی ابعاد بازاریابی کارآفرینانه | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی

معرفی و بررسی ابعاد بازاریابی کارآفرینانه | عضویت ویژه کارآفرینی کوانتومی   در این قسمت از محتوای ویژه عضویت کارآفرینی کوانتومی، بازاریابی کارآفرینانه به عنوان یک رویکرد نوین در مبحث بازاریابی مطرح می شود و تأثیر ابعاد مختلف آن بر عملکرد کلی SMEs کسب و کارهای خرد و متوسط بررسی […]
ژوئن 26, 2020

کرونا و کارآفرینی (الگوی کارآفرینی در شرایط عدم قطعیت و سخت)

کرونا و کارآفرینی موفقیت در کارآفرینی در شرایط پیچیده و عدم قطعیت لایو حاضر با موضوع کرونا و کارآفرینی به دعوت سرکار خانم محبوبه مظاهری مربی مسیر شغلی و مهارتهای فردی برگزار شد. تقریبا تمام مردم درگیر این موضوع هستند که در شرایط کرونا و بعد از آن، کار و […]